assalamualaikum…

this time Malay version…

sbb nk bercerita…

tapi x tau makna…

hhhhmmm….

sepanjang minggu lepas ada banyak cerita best ngan cerita sedih….

minggu lepas sekolah dua hari ja…

hari pertama hari isnin…

hari tu ckg tengku bg tau dia balik lambat…

and then x pa la…

aku leh tumpang aaminah balik….

pastu fatimah kata dia balik nk tumpang ckg…

aku pon kata ckg balik lambat…

tiba2 aku tefikir nk balik naik bas…

sbb baru jumaat minggu lepas aku naik bas first time and x pi usrah…

takut giler…

takut kena tangkap ngan mana ckg…

time tu ada iffah and hidayah…

x pa la time tu kecut perut….

berbalik pada cerita tadi….

aku ni action nk naik bas sbb dah naik bas minggu lps….

tmah x pernah naik bas…

aku second time…

aku dah confident boleh naik sekali ngan tmah…

kalau aku sesat dia pon sesat…

time nak turun bas…

tepat kat tempat aku nk turun….

sbb minggu lepas terlajak….

minggu lepas aku naik ngan kinah…

pastu aku p nak tepon mak tmah…

aku pon tunjuk la public phone….

aku kata kat tmah ada tiga public phone…

dua ganggang x dak….

tinggal satu…

tgk2 satu lagi tu ,’card only’

caya x???

mana kami ada kad…

kad hello plak tu…

i talk aku ada la…..

pastu x  tau dah nk wat apa….

dah la panas…

sebelah tu shell…

mintak nk pinjam tepon kat pakcik y kerja kat situ…

aku suruh tmah mintak…

tiba2 plak aku jadi pengecut…

pakcik tu pon bagila….

patsu lepas dail number…

bateri pakcik tu habis..

cuba bayangkan bateri habis…

nak balik ngan sapa…

nk jalan kaki balik rumah aku boleh ja…

tapi seram…

takut kena culik…

aku p la jengok kat dalam shell tanya kalau ada tepon…

pakcik dlm tu kerja marah2 ja…

org pakai baju sekolah time tu dia bukan nk tolong…

bagi pinjam tepon pon x…

aku pon decide nk jalan kaki balik rumah…

tapi kena seberang jalan dulu….

jalan tu besar…

aku paling takut sbb takut kena langgar….

tapi dah nk balik kena tabah la….

dah x larat dah jalan…

tmah kan kurus ja…

takut dia x larat….

pastu ternampak kedai cina…

tmah suruh mintak nk pinjam tepon…

pastu tmah suruh buat2 pi beli air…

aku pon beli la air 100plus….

lps beli tmah pon mintak nk pinjam tepon….

baik betul cina tu walaupun dia lelaki…

muda lagi…

bukan macam pakcik melayu yang sudah berumur,tapi x mau bg pinjam tepon…

pastu dah tepon pi jalan lg tunggu kat caltex…

pastu mak tmah mai…

balikla kami….

ingatkan x mau cerita kat orang…

malu gila…

dahla baru bapa kali ja naik bas,dah action dah…

tapi kali ni bukan pasal bas…

pasal tepon….

esok plak….

wabak h1n1 mai irshad….

kami pon diberi cuti 6 hari…

start rabu mai sekolah balik plak hari selasa…

hhhmmm

bulan august…

I WAS BORN IN AUGUST!!

iwasborninaugust

