aku pi sek islah dah nk masuk bulan 2 dah.masuk2 klas aku ternganga x tau nk bljr apa.mula2 mlm/mlmh ajar aku x paham,dah la buku x dak g………tu la….kena kuat iman…..kalau dapat masuk sek lain lagi la…org bljr byk dah.kita baru chapter bapa…..tu la kena kuat semangat.baru jd……..

add math bljr quadratic equations……best……nk bljr x???

290f05ee27f83b94b76cc080bd1d670f nk tau sblh ni benda apa?  tu la general form……..chapter 3 kot……

susah x????senang ja……..tu la skang ni aku tgh rasa macam nk ditinggalkan…..‘takut umi tinggal kakak’ bukan sbb nk pi asrama ke…….memang rasa tu mai sendiri……lps balik dr Saudi..mlm pertama aku tidoq bilik aku.pastu aku pi tidoq bilik umi sampai ka la………takut umi tinggal kakak….

sbb masuk form 4 dah.kena tabah kan hati…..pasni nk masuk sek baru plak….kena sesuaikan diri plak…dugaan2…nk dekat SPM dah…..walaupun f4 tapi aku rasa macam esok nk SPM dah…tu tandanya kena bersedia dari sekarang…..subject pon susah2 belaka…….aku kna kuatkan iman yg paling penting………..

nk tau tak…dalam kegelisahan aku ni……aku fikir balik dunia ni bukan ada apa dah……dah nk lingkup dah………Iman dan Islam sj yg tinggal…..>>>(aku ckp betul tau……translat dari bahasa hati aku ni……..jadilah ayat skema…)contohnya,kot2 la nk pi sekolah baru nnti,aku takut dgn pembelajaran yg ketinggalan di sekolah baru,kawan pun kena cari lain……hakikat kehidupan…….maklumlah………aku fikir balik..nk takut buat apa……..mai sekolah nk bljr..x kiralah sekolah baru ka lama……best ka x best…‘ itulah hati manusia…’ matlamat aku kalau dpt sek baru nnti,pi bljr…..x yah dah duk fikir kena cari kawan baru la……..nk kawan,kawan……x mau kawan sudah……..aku x kisah orang nk kata apa,aku ada Iman & Islam di sisi ku ni………kalau aku nk nak masuk bilik aku sorang2,x bukak lampu malam2… takut…..umi kata ‘nk takut buat apa……kiri kanan ada Malaikat…cuma invisible ja……’

wassalam

